کرونا و مباحث آخرالزمانی مرتبط

حسین محمدی فام (دانش آموخته مذاهب کلامی)
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۶ کد : ۱۷۸۲۷ جستارهای فرهنگی
این روزها در ایام بیماری منحوس کرونا مقالات و یادداشت‌های زیادی پیرامون ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی این بحران نوشته شده است.
کرونا و مباحث آخرالزمانی مرتبط

این روزها در ایام بیماری منحوس کرونا مقالات و یادداشت‌های زیادی پیرامون ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی این بحران نوشته شده است.
یکی از ابعادی که بیشتر در جامعه مذهبی و قشر متدین جامعه مورد مداقّه قرار گرفته است، مباحث آخرالزمانی و ارتباطات این اپیدمی بزرگ با آنها است. به تعبیر دیگر بحث‌ها و گمانه زنی‌های زیادی پیرامون ارتباط کرونا با نشانه‌های آخرالزمان و حتی علائم ظهور حضرت مهدی(عج) مطرح شده است که موجب یک دوگانه علمی اعتقادی در جامعه مذهبی شده است.
یک طرف این بحث کسانی هستند که معتقدند اپیدمی کوید ۱۹ همان  مرگ سفیدی است که در برخی روایات مربوط به آخرالزمان آمده است و پس از مرگ تعداد زیادی از افراد بشر توسط این طاعون مدرن امکان ظهور امام دوازدهم علیه السلام فراهم است و ما باید این مسئله را جدی گرفته خود را مهیای استقبال از آن دُرّ یگانه خلقت نماییم. استناد این طیف به روایاتی مانند این روایت است که از امیرالمؤمنین علی علیه السلام منقول است که فرمود: «پیش روی قائم ـ علیه السلام ـ مرگی سرخ و مرگ سفید پدیدار گردد و ملخ‌های خونرنگ وقت و بی‌وقت هجوم آورند، اما مرگ سرخ یعنی شمشیر و مرگ سفید یعنی طاعون» (بحار الانوار، ج52، ص 113)
از طرف دیگر در مقابل این طیف افراد و علمایی هستند که تطبیق این اپیدمی بر یکی از علائم ظهور را شیوه‌ای غیر علمی و خلاف واقع می‌دانند. عمده ادله آنان دو مطلب است:  
یکی اینکه روایت شیوع مرگ سفید از علائم قطعی ظهور نمی‌باشد و با توجه به ضعف سندی اغلب اینگونه روایات نباید آنها را مطرح کرد. دومین دلیل آنان یک استدلال عقلی مهم است مبنی بر اینکه با توجه به وجود علائم قطعی معدود و نشانه های ظهور غیرقطعی فراوان نمی‌توان یک نشانه را دلیل بر نزدیک‌بودن ظهور دانست و باید طرح این مهم را موکول به زمانی کرد که حداقل تعدادی از نشانه‌های قطعی محقق شده باشند. از طرف دیگر وجود مسئله "بداء" در اعتقادات ناب شیعی به مثابه خط قرمز ایست که هر گونه گمانه‌زنی درباره نزدیک‌بودن ظهور را باطل می‌کند؛ زیرا طبق این اعتقاد اعمال مختلف بشری برروی مقدرات الهی تاثیرگذار بوده و ممکن است تقدیر الهی پیرامون زمان ظهور با توجه به اتفاقات گوناگون دنیا با تأخیر و یا تعجیل مواجه شود.(ر.ک. شیخ مفید، تصحیح الاعتقاد، ۱۴۱۳ق، ص۶۵-۶۷)
نویسنده این سطور معتقد است جدا از مباحث فوق و به دور از نگاه روایی بر علائم ظهور حضرت مهدی علیه‌السلام و بدون تطبیق این بیماری و اپیدمی جهانی -و هر نشانه دیگری- بر علائم ظهور نیز می توان به عنوان یک مبحث آخرالزمانی به اپیدمی کرونا نگاه کرد.
 به تعبیر دیگر باید از دریچه دیگری به رابطه کرونا و تشکیل حکومت جهانی نگریست. به خوبی می‌دانیم ظهور امام زمان(عج) به منظور تشکیل حکومت واحد جهانی به رهبری اسلام برای گسترش عدالت در تمام دنیاست. مسلما این امر مهم نیازمند وجود بسترهای مهم جهانی است؛ از جمله لوازم مهم ایجاد بستر برای تحقق حکومت معصوم برتمام گیتی، تغییر نگرش همه مردم عالم نسبت به برخی مسائل مهم زندگی فردی و اجتماعی است. کوید ۱۹ برخی تغییر نگرش ها را برای مردم دنیا به ارمغان آورده است که به اختصار ذکر می کنیم:
●  اقرار مردم دنیا به ضعف بشر (فقیر و غنی، عالم و جاهل، همه و همه در برابر یک ویروس بسیار کوچک، ناتوان شدند.)
●  اقرار مردم دنیا به نارسایی علوم تجربی (علم پزشکی با همه پیشرفت‌هایش هنوز از درمان این بیماری عاجز است.)
●  گسترش حس خداپرستی و راز و نیاز با خالق بزرگ (تصاویر گسترده راز و نیاز مردم کشورهای مختلف دنیا در ایام این بیماری)
●  مشاهده ضعف قدرت¬های بزرگ دنیا در مدیریت این بحران (دولت آمریکا بهترین نمونه برای اثبات این مهم است.)
●  احساس همدلی گسترده میان مردم کشورهای گوناگون (هم اکنون همه مردم دنیا درد مشترکی دارند که قبلا نداشتند.)
●  کمرنگ‌شدن فاصله‌های سیاسی، قوم و نژادی و حتی دینی میان مردم عالم (هم اکنون مهم سلامتی و حیات است و دیگر دین و نژاد و نگاه سیاسی در اولویت نیست.)
●  مشهود شدن نیاز دنیا به یک فرستاده خدایی برای نجات مردم از این سختی¬ها (هم اکنون همه می‌دانند که نجات بشر به دست فردی خاص و با قدرت¬های الهی است.)
●  احساس نیاز به معجزه¬ای بزرگ برای بهبود سلامت، معیشت و اقتصاد مردم جهان (گره¬های کور زندگی فردی و اجتماعی بشر، به حدی رسیده است که بعید است با قدرت¬های عادی و مادی به این زودی¬ها قابل حل باشد.)
و . . .
حال به نتیجه‌گیری این نوشتار رسیدیم؛ سخن در این است که با توجه به اینکه اعتقاد به ظهور منجی درهمه ادیان الهی و فرقه¬های دینی دنیا موجود است(ر.ک. "منجی گرایی در ادیان(زرتشت، یهود، مسیحیت )"، مجله طلوع، تابستان 1386، شماره 22) و سال‌های سال است که بشر چشم انتظار ظهور یک منجی برای نجات‌دادن انسان‌ها از جهل، ظلم و نابرابری است و اتفاقا هرچه جلوتر آمدیم، جنگ ها و کشتارها، استعمارها و تحقیرها، استبدادها و سرکوب‌ها در عالم بیشتر شده است، کرونا در سطحی بسیار وسیع، حس ناتوانی و محتاج بودن به دست غیبی حلال مشکلات را در برملا کرد و لذا اکنون از هر زمان دیگری که تا کنون بوده، بستر اجتماعی عمومی در سطح دنیا برای ظهور حضرت منجی فراهم‌تر و امکان اقبال عمومی به تشکیل حکومت عدل جهانی از هر زمان بیشتر است.
فارغ از اینکه روایات شیعی و اسلامی در این باب چگونه است، عقل نوید می‌دهد که در حداقلی‌ترین حالت، بشر یک گام بزرگ به سمت ظهور منجی در آخر الزمان پیش رفته و بیش از گذشته تشنه شراب وصل آن یگانه خلقت است.

مرا هزار امید است و هر هزار تویی . . .

 

کلید واژه ها: کرونا فاصله گذاری اجتماعی آخر الزمان ویروس


( ۲۸ )

نظر شما :

Sepehr ۰۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۷:۱۹
بسم الله الرحمن الرحیم کرونا "اینک آخرالزمان" 1. کرونا در لغت یک واژه غربی و لاتین است و دارای دو معنای متفاوت که یکی بمعنای هاله یا تاج خورشید است و دیگری بمعنای وقت، هنگام، زمان واقعه و اکنون است که در فرهنگ قرآنی مترادف "الساعه" و قیامت است که در فرهنگ امامیه آخرالزمان نامیده می شود. ۲- حال رابطه هاله خورشید با آخرالزمان چیست؟ ماهیت تابش خورشید و ماه در طی این بیست سال اخیر شدیدا متحول شده است بواسطه دهها کسوف و خسوفی که در طی این دو دهه رخ نموده است که در مجموع به لحاظ تعداد و شدت و حدت از کل مجموعه کسوف و خسوفهای هزاره اخیر جهان بیشتر است و در روایات دینی و خاصه اسلامی این از واضحترین علائم قیامت آخرالزمان و ظهور ناجی موعود است. ۳- ولى عامه بشری کرونا را یک بیماری مسری و جهانی می داند که گویا برای براندازی نسل بشری آمده است. ولی همین بیماری جهانی است که چرخه تاریخی تمدن بشری را که تمدنی غربی است کند و کندتر نموده و بسوی ایستائی و سکون می کشاند یعنی به لحظه الساعه و آخرالزمان! این آخرالزمان تاریخ تمدن بشری است و نه آخرالزمان نجومی و تقویمی و محاسباتی! این آخر زمان اندیشه و احساس و روح بشر مدرن است نه زمانی که با ساعت سنجیده می شود. ۴- آخر فقط بمعنای پایان نیست بلکه بمعنای اخیر و وضعیت آخر و کنونی نیز هست که مترادف معنای الساعه و قیامت است همانطور که قرآن کریم قیامت و الساعه را هنگامی می داند که باطن ها آشکار می شود که از این منظر کرونا بمعنای ظهور باطن این تمدن حاکم بر جهان است. ۵. این بیماری جهانی چرخ تکامل تاریخی این تمدن را در حال متوقف ساختن است که همراه آن گروهها و اجتماعات بشری هم در حال از هم پاشیدن هستند و این بمعنای فروپاشی تمدن است زیرا تمدن بمعنای گردهمائی و تجمع بشر در شهرهای بزرگ و بر محور صنایع است که بمعنای حشر است که کرونا موجب تفرقه و تفرید و جدائی است و این همان معنای نشر بعد از حشر است. و قرآن کریم چنین روزی را بیان کرده است که همه از همدیگر می گریزند و همه عزیزان از هم حذر می کنند و هیچکس را یارای نجات و مددی به عزیزانش نیست و جز خدا هیچ شفاعت و یاوری نیست. و لذا بشر مدرن امروزه بین خدا و واکسن در حال انتخاب است. ۶- کرونا بزرگترین مصیبت و بلای تاریخ هزاره اخیر جهان است مصیبتی که بدست بشر و جاه طلبی ها و ماجراجوئیها و بازیها و جهانخواریهای صنعتی فراهم آمده است. و لذا کیست که نداند که ویروس کرونا محصول دست بشر در آزمایشگاه همانیست که تدریج در طی قرن اخیر در جریان داروسازیها و واکسن سازیها و تبدیلات ژنتیکی و فتنه گریهای دانشمندان پیدا شده است. ۷- همانطور که ویروس ایدز در جریان تولید واکسن مالاریا در آزمایشگاه تولید شد که برخی از دانشمندان در دهه هشتاد میلادی به آن اعتراف کردند که اندکی بعد بکلی بفراموشی سپرده شد و امپراطوریهای رسانه ای اجازه ندادند این خبر منتشر شود. چه بسا ویروس کرونا در جریان تولید و تزریق واکسن آنفولانزا پدید آمده باشد. همانطور که هر مرحله از واکسن کرونا منجر به ویروسی جهش یافته و مرگبارتر می شود و نیازمند واکسن قهارتر و ضد حیاتی تر است. ۸- پس این پایان عصر گردهمائیهای بشری و انواع تجمعات است پایان مدارس و دانشگاهها و انجمن ها و حکومتها و اجتماعات ورزشی و تفریحی و سیاسی و اقتصادی و بلکه اجتماعات فامیلی و خانوادگی و زناشوئی؟ و این پایان حشر (اجتماع) و آغاز نشر (انفراد) است که همگی بواسطه جبر بیماری کرونا به این تمدن تحمیل شده است. این آغاز تنهائی بشر است که یا روی به خدا می کند و یا روی به واکسن می کند و دیوانه وار بایستی هر ماهی واکسنی قویتر تزریق کند یعنی برای رهایی از شر ویروس کرونا به خود ویروس پناه می برد زیرا واکسن جز این معنایی ندارد یعنی پیشاپیش به استقبال ویروس می روی تا به ناگاه به تو حمله نکند. پس یا تسلیم خدا می شوی یا ویروس! ۹- ما از حدود بیست سال پیش از سرآغاز هزاره سوم میلادی، آثار و علائم و اخبار ظهور قیامت آخرالزمان را در مجموعه آثارمان گزارش و تفسیر نمودیم و راههای نجات از بلایای آنرا نیز در زمینه های متفاوتی متذکر شدیم. ولی آنچه از این بابت نصیب ما شد دستگیری و محاکمه و زندان و خونریزی و سکته و مرگ در زندان بود. و خداوند یکبار دگر بما حیاتی نو بخشید تا شاید یکبار دگر این واقعه کبیر عصر را هشدار نماییم. ۱۰- قرآن کریم در سوره قیامت می فرماید: آنگاه که ماه و خورشید جمع شود (کسوف) انسان در آنروز گوید به کجا پناه برم و هیچ پناهی نیست الا بسوی پروردگارست جای قرار. و در آنروز انسان به هر آنچه که کرده باخبر میشود و بر نفس خود بینا می گردد... در این آیات کل وقایع این دوران تبیین شده است. ۱۱- گفتم که یک معنای کرونا هاله و تاج خورشید است که فقط بوقت کسوف قابل رویت می باشد یعنی آنگاه که ماه و خورشید با هم جمع شود. و تحت الشعاع چنین هاله نوری است که انسان بخود می آید که برای اهل ایمان نور توحید و اخلاص است و برای سایرین هم ظلمت مرگ و وحشت و واکسن فزاینده! ۱۲- اما چرا مصیبت کرونا برای جهان اسلام و ایرانیان بمراتب شدیدتر و مرگبارتر از سائر جهان است؟ پاسخ به این سوال همان راه نجات ما از این مصیبت عظیم است. یعنی شرک و نفاق ما در قبال تمدن غرب که تمدنی کرونائی و در حال انقراض است: یا خدا یا واکسن! مگر نه اینکه ما امت و مذهب ظهوریم!؟ کرونا طلوع این ظهور است و میزان این ظهور برای آحاد بشرى! کرونا امتحان نهائی ایمان است. ۱۳- هیچ قدرت و حکومتی، قیامت آخرالزمان را خوش نمی دارد زیرا احساس می کند که اجل خودش هم فرارسیده است. و بیهوده نیست که امروزه در سراسر رسانه های جهانی انتشار اخبار قیامت و آخرالزمان منع شده است. و عجبا که حتی در جوامع اسلامی هم آخرالزمان را یک توهم و توطئه می خوانند و آنرا به سخره بر زبان میآورند. و عجب تر علمای دینی هستند که مهر سکوت بر لب نهاده اند: قیامت فرارسید و ما آنرا بر عامه مردم پنهان داشتیم تا به اعمالشان برسیم ولی تو از آن غافل مباش! قرآن۔ ۱۴- اینک حدود بیست سال است که تقریبا همه علائم قیامت آخرالزمان و ظهور ناجی موعود که در روایات دینی آمده به وقوع پیوسته اند که کرونا آخرین آن است که طبق روایات دینی ما در این طاعون جهانی بخش قابل توجهی از مردم جهان می میرند و مابقی بشریت به دو قطب ایمان خالص و کفر مطلق تقسیم شده و رو در روی یکدیگر قرار می گیرند و آنک آستانه ظهور موعود است. ۱۵- شاهدیم که کرونا جامع جمیع همه امراض بشری در طول تاریخ است که اینک یکجا از اعماق نفوس بشری فوران کرده است. کرونا بیماری تاریخیگری و دهرپرستی و نژادپرستی و فن پرستی و دنیاپرستی جهانخواری می باشد. ۱۶-"کافران می گویند اگر راست می گویید پس قیامت کی فرا می رسد بگو آنگاه که فرا رسد هیچ راه گریزی نخواهید یافت در آنروز همه عزیزان از یکدیگر می گریزند و کسی را یارای شفاعت کسی نیست و جز خدا هیچ پناهی نخواهید یافت" آیاتی از قرآن۔ ۱۷- در این وضعیت بدترین سرنوشت را کسانی دارند که بین خدا و ویروس (واکسن) در نفاق افتاده اند. دستی به دامن خدا دارند و دستی دیگر به دامن ویروس (واکسن) و این وضع مشرکان است. ۱۸- بیماری کرونا حتی در دو نفر به یک صورت بروز نمی کند و در هر فردی ظهور و علائم و عوارض و دردهای مخصوص بخود دارد. پس هیچکس این مرض را از دیگری نمی گیرد بلکه این مرض از باطن هر فردی بروز می کند. و چه حق گفت علی (ع) که "بیماری مسری دروغ است." یعنی با هر کسی بسته به ماهیت و اعمال و باورها و نفسانیتش عمل می کند و احدى از ابتلای به آن مستثنی نیست. کرونا بیماری قیامت نفوس آحاد بشر است: و قیامت آنروزیست که باطن ها آشکار می شود و خوشبخت آن کسی است که هر آنچه که از او بروز می کند را انکار نمی کند و به خدایش روی نموده و توبه می کند و بخشوده می گردد و بدبخت آن کسی است که ظهورات وجودش را انکار نموده و به دیگران نسبت میدهد. ۱۹- اهل ایمان باید بداند که این دعوای رایج بین طب اسلامی و غیر اسلامی یک دعوای بازاری و جاهلانه است. طب اسلامی آنست که اهل ایمان فقط و فقط خداوند را مرضی (مریض کننده) و وکیل و کفیل و حبیب و طبیب و شفیع و شافی خود می داند و به غیر از او رجوع نمیکند.و این در صورتی در دل اهل ایمان رخ می نماید که فرد اهل توبه باشد و توأم با توبه و انابه به خدایش روی نماید و از غیر خدا حذر نماید. اینست طب اسلامی و مابقی هر چه باشد طب غیر اسلامی و غیر دینی است چه مصرف سیر و آویشن و سائر گیاهان داروئی باشد یا واکسن و کورتون و آنتی بیوتیک و.... هر دو به یک میزان غیراسلامی است. این فرق بین طب سنتی و طب مدرن است و لاغیر! و صد البته که مضرات طب سنتی بمراتب کمتر از طب مدرن است همانطور که فوائد آن! ۲۰-حقیقت واقعه کرونا و علائم آخرالزمانی آنرا جز با معارف اسلامی و بخصوص مذهب امامیه نمی توان شناخت. پس وای بر آن مسلمان شیعه ای که از این واقعه جز ویروس و واکسن نمى فهمد. مجموعه آثار ما به لحاظی پیش بینی و شرح و بیان این واقعه از حدود بیست سال پیش است که بر مبنای معرفت قرآنی، عرفانی، روائی، عقلانی و انسان شناسی و علم هرمنوتیک تأویلی تبیین و تشریح شده است به زبان و منطقی همه فهم! که متأسفانه تنها بازتاب حکومتی در قبال این معارف انکار و تمسخر و تهدید و پاپوش و محاکمه و زندان بوده است. و لذا شاهدیم که کشور ما امروزه بزرگترین قتلگاه کرونا شده است و عبرت جهانیان که نه دینی برای مردم باقی گذاشته و نه دنیائی! ۲۱- مرگ بزرگترین نعمت است زیرا نفوس آدمی را جبرا روی به سوی خدا می کند و لذا کافرترین قلوب هم آنگاه که مزه مرگ را می چشند خداوند را می خوانند. و کرونا چنین نعمتی جبری و جهانی است. ولی متأسفانه اکثر مردمان به هنگام رویکرد نعمات الهی روی برمی گردانند (قرآن کریم)- و اینست که بشر مدرن بین خدا و ویروس (واکسن) مخیر شده است. ۲۲-وقتی آدمی فردا و آینده ای در سر و دل نداشته باشد به آخر زمان زندگیش رسیده است. و کرونا بشر مدرن را به چنین ایست و الساعه ای دچار کرده است و زمان فکری و معنوی و آرمانی را از کار انداخته است و گوئی زمان در جانش یخ زده است. این ایست و یخبندان در همه ارکان و نهادها و مبانی تمدن مدرن در حال روی دادن است. و این یعنی آخرالزمان این تمدن دو هزار ساله! ۲۳-صنعت، محور مدنیت و جمعیت و پیدایش شهرها در جهان بوده است و عنصر ذاتی صنایع در عصر ما نفت است و حتى انرژی هسته ای هم بدون نفت ممکن نمی شود. پس این یک تمدن نفتی - دوزخی است همانطور که رسول خاتم، نفت را غذای اصلی اهل دوزخ خوانده است و امروزه نفت در همه ارکان زندگی بشر حضور دارد و حتی در غذایش وارد شده است بصورت انواع سموم و کود و افزودنی ها و نگهدارنده ها بطور مستقیم و غیرمستقیم وارد بدن می شود. داروها که جملگی نفتی هستند و مشتقاتی ترکیبی از مواد پتروشیمی محسوب می شوند. و هوائی که تنفس می کنیم تماما گازهای متصاعد شده از مواد نفتی هستند. آبی که می نوشیم با مواد نفتی به اصطلاح ضد عفونی میشوند. پس آب و هوا و غذا و دوا و پوشاک ما تمامأ نفتی شده اند. و کرونا قیامت این تمدن نفتی۔ دوزخی است. امروزه کل عالم حیات و نبات و حیوان و انسان و همه آبهای روی زمین و زیر زمینی و کل جو زمین آلوده به نفت است. نه تنها تن و جان بلکه روح و اندیشه و احساسات ما نیز نفتی و دوزخی است و آتشین و نابودگر! این حقایق بمعنای طرد و لعن این تمدن نیست بلکه بمعنای فهم درست و حقیقی این تمدن و وضع موجود است تا بدانیم که از کجا و چگونه و چرا به اینجا رسیده ایم و آنچه که بر سر ما می آید از خود ماست: هر مصیبتی که بر شما نازل می شود بدستان خود شما مهیا شده است. قرآن۔ ۲۴- همه داروها ساختاری پتروشیمیایی دارند همانطور که همه واکسن ها! و کرونا طغیان حیات بر علیه اعمال و علوم و فنون و تغذیه ضد حیاتی و ضد انسانی بشر است. همانطور که شاهدیم کرونا کمر صنایع را در سراسر جهان شکسته است. و کمر هر نوع فعالیت که در خدمت این تمدن نفتی و جهنمی باشد همچون آموزش و پرورش و دانشگاهها و امثالهم! کرونا آنتی تز این تمدن است و سنتزش هر چه باشد پدیده ای بکلی متفاوت است. کرونا اجل این تمدن دوهزارساله است. ۲۵-کل این تمدن نفتی و صنایع شیمیائی و داروئی حیات انسان را در جهان به مهلکه انداخته و حیات زمین را مسموم و فاسد کرده و آب و هوا و خاک و نبات را زهرآگین ساخته و عاقبت ویروس کرونا را در جهان گسترانیده است و اینک همین امپراطوری های شیمیائی و داروئی که جز غارت جهان کاری ندارند دست به بزرگترین سوداگری و تجارت تاریخی زده اند و آن تولید و فروش واکسن کرونا است. این طاغوتی که بشریت را به مهلکه انداخته نسخه نجاتش را پیشکش نموده است یعنی واکسن را! اینست که بشریت یا تسلیم این طاغوت میشود و یا به خدا پناه می برد. ۲۶-و فرقی نمی کند که این واکسن را چه کشور و کمپانی ساخته باشد ماهیتش یکسان است چه آمریکائی باشد چه چینی و چه ایرانی! ۲۷- بقول قرآن کریم، شیطان آدمی را از فقر و فنا می ترساند و سپس به او وعده رهائی و نجات می دهد! سازندگان این واکسن همان تولیدکنندگان این ویروس هستند. ۲۸-طاغوت و دجال علمی - فنی حاکم بر جهان وعده به نجات جان مردمان میدهد و باقیمانده ایمانشان را می رباید. در روایت است که در آخرالزمان، قحطی بزرگی پدید می آید که دجال به میدان آمده و به مردمان وعده نان و آب میدهد و در عوض دلشان را از آنها می گیرد. ۲۹-واکسینه شدن بمعنای پنهان ساختن مرگ در جان خویشتن است زیرا واکسن چیزی جز ویروس تضعیف شده خود بیماری نیست. در واقع از ترس ویروس به خود ویروس پناه می بری! از ترس مرگ به خود مرگ پناه می بری! ۳۰- می دانیم که کل ستون فقرات قدرت جهانی در دستان دو طاغوت است طاغوت امپراطوری تسلیحاتی و داروئی (شیمیائی) که بشدت به لحاظ علمی و تکنولوژیکی در هم تنیده و یگانه اند و اینست اصل طاغوت جهانی و دجالی که در لباس علم و فناوری پنهان شده است. ۳۱-و از هم اکنون واضح شده که این جریان واکسینه کردن جهانیان انتهائی ندارد و کار به جایی می رسد که هر ماه و بلکه هر هفته همه مردم جهان بایستی در صف واکسینه شدن در انتظار باشند تا هر نوبتی ویروسی جهش یافته و قهارتری را وارد بدن خود سازند تا از خطر ویروس در امان بمانند!!! آیا کسی هست که این راز آشکار را فهم کند و جان و دل و ایمان و انسانیت خود را نجات دهد و بجای پناه بردن به شیطان، به خدا پناه برد. ۳۲- این جریان واکسینه شدن همان واقعه خلق جدید ذره ای و دوزخی است که انسان را تبدیل به ویروس می کند ویروسی بصورت آدمیان این مسخ قشاشی در قیامت آخرالزمان است که امام صادق(ع) در رساله الهفت متذکر شده است. ۳۳-وقتی شاهدیم که بسیاری از کسانیکه به کرونا مبتلا شده اند بدون هیچ تلاش پزشکی شفا یافته اند و در عین حال برخی از کسانیکه واکسینه شده اند نیز مرده اند دال بر این حقیقت است که نه کرونا بخودی خود می کشد و نه واکسن ها مانع از مرگ می شوند. نتیجه حاصل برای هر عاقلی اینست که کرونا یک امتحان الهی است. بخصوص که دانشمندان معترفند که ویروس کرونا یک ویروس بغایت هوشمند و صاحب اراده ای مافوق بشری است و دائما دانشمندان و واکسن ها را دور می زند و آنها را باطل می سازد. هر عاقلی درمی یابد که این ویروس حامل امر الهی و امتحان و میزانی حیرت آور است. کرونا برپاکننده خلق جدید انسان آخرالزمانی است که مومنانی را که به خدا پناه می برند به آفرینش روحانی و نورانی احیا نموده و برای درک وجود انسان کامل و ناجی موعود مهیا می سازد تا بر جنات نعیم او وارد شوند و کسانی را که به ویروس (واکسن) پناهنده می شوند از این نجات و رستگاری محروم می مانند و این واقعه ای در حیات و ممات است. دریایی از روایت اسلامی به نقل از امامان شیعه این واقعه را پیشگویی کرده اند. والسلام - علی اکبر خانجانی ۶ شهریور ۱۴۰۰ www.khanjany.com